Het prototype van Robins Wereld is te spelen op de Ipad. Voordat we alle andere spellen verder bouwen, willen we graag weten of we op de goede weg zijn.
Kinderen die de kinderdagcentra bezoeken en naar het ZML onderwijs gaan, testen samen met hun leerkracht of begeleider de spellen. Marja Eding, gedragswetenschapper bij ’s Heeren Loo is blij dat de leukste fase van de ontwikkeling van de educatieve game nu is aangebroken. “We zijn heel benieuwd of de kinderen de spellen uit Robins Wereld leuk vinden. Tijdens de testfase van het prototype werd ik heel blij van het plezier dat de kinderen zichtbaar hadden tijdens het spelen van de game. “
In deze fase spelen de kinderen de spellen en krijgen de kinderen vragen voorgelegd als ‘Wat snap je al goed, wat moeten we nog veranderen om het spel nog beter te maken?’ . Het gaat daarbij echt om het kort cyclisch ontwikkelen en bijstellen van de game op zaken als spelplezier, speelbaarheid en duidelijkheid. De mening van de kinderen is erg waardevol. De educatieve game sluit pas echt aan bij de belevingswereld van kinderen met een matige tot verstandelijke beperking als zij daar zelf bij de ontwikkeling aan bijdragen. Uiteraard vragen we ook de begeleider of leerkracht hoe die het vond gaan. In een volgende fase wordt de game breed getest.